Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 17 december 2009

Snön ligger vit i skogen, haren är glad för kamoflagen.


Iso ligger och sover så husse sitter vid spakarna idag igen, lite olika inställning till valpträningen enligt röstningsenkäten och det är väl tur!

Vilken tråkig utveckling annars för oss stövarvänner om vi alla tycker lika!

Det jag är ganska säker på är att i de flesta fall så är vi så pass rädda om våra hundar att vi inte utsätter dom för hälsovådliga uppgifter oavsett vad vi har för filosofi om uppfostran, träning och jakt.

Iso verkar må prima för dagen trots att han var i skogen i 2 timmar igår och busade i snön!

Finns inga tendenser att leta harar utan det är bus för hela slanten och det tycker jag han lika gärna kan göra i skogen som på den lokala fotbollsplanen.

Är bra att han tycker det är roligt att vara i skogen, finns så mycket å fundera på!

Fåglar som kvittrar..är nog så spännande, finns löv! Stubbar att tugga på och mycket annat roligt.

Förhoppningsvis har han listat ut och tröttnat lite på alla dessa "spännande" ingridienser i skogen till hösten nästa år och då kan koncentrera sig på att jaga harar.


Jag har återupptagit min gamla bandykarriär och börjat göra 1-2 träningar i veckan på is och man är lite ringrostig, inte lika vass som sist när man spelade allsvenskt kval och det fick man bevisat i tisdags då man nu sitter med gipsad hand och spricka i vänster handen.

3 veckors sjukskrivning över jul och nyår är väl både bra och dåligt, man blir inte fet på en sjukskrivning!

Men Då får jag 3 hela veckor med Iso iallafall och matte Malin såklart som även fyller år imorgon!

GRATTIS BÄSTA MATTE MALIN!!

Iso växer verkligen verkligen så det knakar som jag skrivit förrut!

51,5cm över havet nu och nästan 18kg

4månader och 2 veckor gammal nästan..ja han får snart ta och ge sig snart!

Man skulle ju kunna tro att han är en liten knubbis men så är inte fallet heller, han ser helt bra ut i hullet faktiskt..ska vara lite också i denna vinterkyla!

Kör med ROYAL CANIN valp foder, om 2 veckor går vi över till junior.

Han får ca 2,5dl foder 3 gånger om dagen uppblöt i lite vatten och han älskar det, slickar skålkanterna noga och sen kommer han och hämtar husse och visar hur duktig han varit..eller så vill han ha mer..fast det borde han lärt sig nu att han aldrig får:)


Jakt på 27 vargar i vinter..ja vad säger man..som att säga att man får skjuta 300 kanadagäss och tro att päråkrarna ska få vara ifred efter det..

Antingen släpper man på varstammen så mycket det bara går så det blir kaos..ska vi säga 8000 vargar? ..eller så är det bara att fortsätta ligga på så in i Hel..ve..e!

Var på middag med en fd nära bekant för ca 7-8år sen som är ganska högt uppsatt i bla miljöpartiet och länstyrelse, minns att jag berättade att jag hade bekanta som sett med 99% säkerhet utplantering av varg på sin mark, han blev i samma sekund helt rosenrasande och skrek att det var förbannadlögn! Ja det blev lite kaos under middagen, själv myste jag ner i stolen och kunde bekräfta att mitt påstående fick det svar jag ville..det var sant!

Varför denna starka reaktion annars? jaja..i vilket fall har jag min åsikt klar..sålänge fel personer bestämmer kan vi skrika oss hesa tills stövarna dör av tinitus.


Nu ska tårtbottnarna ut ur ugnen! Undra om man får sällskap vid spisen??

Vad tro du ISO?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar