Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 7 december 2009

Så är det månag igen..


Helgen har gått med raketfart, jag har varit hemma för det mesta..husse var till skogen i lördags och hade 8 olika älgar på sitt pass under loppet av 10min, han pangade en kalv..och tur var väl det att det inte blev mer då han kom hem när det var bläcksvart!
Sen på söndagen åkte vi till hälsingland för att hämta en bil..ut i skogen på fm för att springa lite, jag lekte som vanligt och sprang, stal handskar och kaffemuggar..men även var jag iväg på ett par turer på ca 4-5min och nosade..var mest rådjursspår och älgspår vad vi kunde se då det inte finns någon snö..men jag brydde mig inte i dom..när det dessutom kom en rådjurshund i fullt drev då drog vi oss hemöver...
I veckan får vi se vad som bjuds..blir nog ganska lungt med bästa matte medans husse jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar