Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 24 december 2009

Julafton

God jul mina vänner! Julafton och jag har fått paket! Kommer nog bajsa julpapper i 2 dagar framöver..ska visa lite kort sen.
Igår innan allt julåkande började åkte jag och husse till skogen och gick i skogen i ett snöigt härnösand, Puder snö överallt som jag lätt plöjer igenom och det är huuur skoj som helst!
Husse trodde inga harar hade vart uppe iom snöfallet men ack så fel han hade, vi gick upp mot en dal på en väg som för dagen var helt översnöad, jag sprang och kasta pinnar och hade mig ett bra tag innan vi vek upp på ett gammalt hygge där husse satt sig och fikade. jag grävde en grop på 1m och bet i grankvistar.
Men efter ett tag blev det tråkigt och jag gick en bit, och en bit till, och lite till och sen hade jag vare borta i 20min! Vet ni vad jag hitta inne bland granarna?
HARSPÅR! Jag letade och letade och sen gick jag till husse när jag tyckte jag var klar, husse och jag gick då runt hygget och skulle gå ner till bilen då husse såg att jag stöt upp en hare som hoppat upp i berget, jag tog på och följde spåren i full fart i 800m tills dom helt plötsligt försvann, då gick jag tillbaka till husse och vi gick dit, husse såg att haren gjort ett avhopp och stannade, då slog jag en ring och hittade spåren igen som gick ner på parkeringen där vi hade bilen, då försvann dom igen..husse såg vad han hade gjort men då packade vi ihop och åkte hem mot julmaten och alla paketen och allt bus! Jag har nämligen varit en odåga i jul:)
Bit och bus och söka hyss är min specialite:)
Men jag har iaf haft mitt första hardrev:) Om än tyst så drev jag han framåt iaf.

/God fortsättning önskar Iso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar