Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


söndag 13 december 2009

Ja nu närmar det sig jul och jag ska fira min första högtid..Undrar vad man får i julklapp?
Ett 25kg tungt tuggben?
Halva julskinkan? Tar jag ändå om jag inte får..hehe
En ny bädd? Kan dom ju ge mig så ska jag bita sönder den innan slutsignalen gått på annandags derbyt i bandy!
Ja vi får se..
Var i skogen en sväng i tisdags med husse, vi gjorde en promenad på 2 tim nästan, åt harskit som är världens bästa lösgodis, tränade lite inkallning, eller rättare sagt husse gjorde, den grisen rör sig ju inte en meter..
Vi tog av och på kopplet några gånger och busade lite..
Sen efter det har jag varit med matte nästan hela tiden för husse har jobbat en massa..
Det tycker jag är kalas fast matte börjar tycka att mina sk "valpfasoner" är lite jobbiga i längden.
Jag fattar ju såklart inte varför?!
Har iallafall gaskat upp mig lite i skogen och kan vara utom synhåll i 4-5min nästan, fast jag går inte långt bort..140 m är mitt rekord på gps:en!

Nu ska jag lägga mig och vila en stund får vi se vad kvällen bjuder på för aktiviteter..

Finns några allternativ..
1. Bita sönder köksmattan
2. hämta handukar på toaletten
3. kissa inne
4. leta disktrasor och annat roligt som kan hänga ut från diskbänken
5. Tugga på ben
6. sova

Svårt val..inte omöjligt jag bestämmer mig för alla 6!

PÅ ÅTERSEENDE!

/Fis Iso den påhittige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar