Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 1 januari 2010

Vargjakten


Imorgon är det dax det vi så många väntat på, den första jakten på varg på många år.

Resultatet har i sig ingen större betydelse, problemen kvarstår men ökningen kanske inte tilltar i samma hastighet som om jakten inte blivit av.

Hoppas innerligt på en stor och trovärdig inventering direkt efteråt!

Stör mig nåt så jävla oerhört hur media springer SRF:s ärenden och speglar deras bild i medierna så övriga sveriges befolkling sväljer deras åsikter med hull och hår!

"Jägarna ska döda 27 vargar" Låter som folkmord ska bedrivas av en grupp terrorister.

Är det inte så att regeringen bestämt detta och inte jägarna?

Kanske borde också regeringen bedriva jakten från helikopter med prickskyttar?


Jägarna håller på att bli uthängda som vår tids vidrigaste varelse av media och diverse intresseorginisationer, kunskapen är sorglig i vårt avlånga land.

Nu ska jag inte irritera mig mer över detta utan försöka njuta av vår fina stövarvalp som jag hoppas ska kunna skänka mig och andra, många trevliga dagar i skogen och på träffar med liksinnade som ser naturen som en resurs och en plats där faktiskt naturen i sig får ha sin gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar