Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 1 januari 2010

Första och sista rävlocken för året.




Dagen före nyårsafton var det dags att inleda locksäsongen för mig, tyvärr tycker jag marken inte har dom där perfekta lockpassen då vi inte har stora åkrar, sjökanter mm.

Tog mig iaf ut på eftermiddagen i -19grader med nordic mini predator pipan för harskrik och muspip, Första passet blev på det största hygget vi har men med inget resultat, tror samtidigt att räven drar sig lite för att plöja fram i 1m pudersnö. Förflyttade mig till ett grustag och lockade "mot" ett berg där jag vet att det är en rävkull varje år.

Harskriken ekade över den kalla och klara eftermiddagen och var ganska så säker att mickel skulle komma smygandes efter vägen när jag hörde klart och tydligt att något tog sig fram i snön, men om det nu var mickel så ville han inte komma fram och jag gav upp när kylan började bita sig fast i kinderna på allvar.

Dagen efter när vi gick till samma grustag för att busa med iso så hade räven gått mina spår jag gått upp kvällen innan till mitt lockpass...retligt..dom är nyfikna och med lite mat den här årstiden så det vore väl attans om man inte skulle få locka in en räv här snart.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar