Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 22 januari 2010

100 INLÄGG!!


Vi gör om och gör rätt! Tar bort det förra inlägget, dels för att jag bara var irriterad och förbannad över hur debatt programen i veckan gått till och dels för att det finns roligare saker att skriva om! Det jag skriver här är enbart mina egna ord och företräder ingen annan.

Tyckte det var oerhört onödigt att i tv4:as debatt framföra nollvisionskrav..tror att det bara kommer ge oss en spark i arslet framöver.


Åter till nåt roligare!! Ja eller roligare och roligare:) Iso fortsätter att utvecklas och med det kommer otygen fram, finns mycket att jobba med han nu framöver..DRESSYR står längst upp på dagordningen, annars så är det bara fint som vanligt han äter och är glad!

Men idag så tog jag han med tassen i kakburken ordagrant! Matte har bakat kakor som står i en glasburk på bänken, när husse gick in i duschen så hörde jag hur locket på burken flög all väg..ut ur duschen och in i köket där vår käre Iso står med en syltkaka i munnen och försöker svälja den så fort det bara går..husse var dock snabbare..3 fingrar in i munnen och lyckades precis fiska upp den ur halsen på han..sur som en 3åring går han in under köksbordet och lägger sig och surar i 10min innan han bestämmer sig för att bära filtar ett tag.

Sura är han expert på, i ons så lämnade matte han i bilen i 20 min medans hon sprang ett ärende, när hon kommer tillbaka sitter han i framsätet, (i den bilen får han det) och surar och surar och surar..normalt sett ska han ju bitas lite och kramas lite, men nu vred han inte ens på huvudet när matte klev in, bara kollade rakt fram och det fortsatte han med hela vägen hem.

Satt där i sitt framsäte och surade...dumma matte:(
Nu ska jag ringa ett spännande samtal så får vi se vad det bär hän, återkommer i ämnet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar