Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


onsdag 6 januari 2010

KYLA!

vaknade i morse och sträckte på mig, högg tag i ett ben och började gnaga lite medans husse skakade av sig tröttheten, sen fick man sin portion mat, snålt tilltagen som vanligt av snåljudas till husse man har, slaffsa i mig allt på under 5 sek som vanligt och sen ut i kyyyyylan!! :-(
-20grader ute, blev en snabb avföringsritual sen in fortare än attan.
Husse och matte hade fått för sig att vi skulle rensa förrådet på kartonger och åka till rexfors med dom, där det finns lite bättre fövarings möjligheter.
-26 när vi kommit in på hälsingesidan..brr..blev en promenad längs byvägen när vi kom ner, rådjur och rävar hade haft kapplöpning längs vägen, nog för att det var svinigt kallt och inte luktar så mycket så bryr jag mig inte om spåren som ändå var gjorda till morgonen.
Bilden husse lagt upp visar jaktlaget i härnösand, gubbarna som jagar älg som alltid har en årlig angling framåt mars i strålande sol med god mat och pilsner..vekar härligt!! Jag får nog vara med i år för första gången, och just nu längtar jag för nu är jag less på att det är så kallt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar