Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 23 september 2010

Nära skjuter ingen hare!



Idag var vi ute igen, släppte Iso 06.30 i påtaglig vind och lätt regn, vi gick 1km in på marken för att om möjligt slippa att en ev hare skull sticka ner till grustaget och vägen men icke!
Spelar ingen roll om det så är 24mil från grustags helvetet så ska dom dit!! Som ett streck efter upptaget så gick haren 1km rakt ner i grustaget utan att göra en av vikande manöver, jag fick ju givetvis sticka efter då haren gärna går ut på vägen och då är man gärna i närheten så man har lite koll ifall det kommer nån bil åkandes. När jag kommer ner efter en språngmarch över myrar och stockar och stenar så ser jag att Iso lämnat tappten, visslar och han kommer tillbaka och börjar genast rota på igen, och efter 45-50min så får han löst haren som buktar nån sväng inne i lövslyskog innan han helt plötsligt dyker upp i kurvan som jag minuten innan hade tänkt gå ner till, men "lämna aldrig ett pass" tanken slog mig och jag stog kvar, för att få se en stor hare som till benen och öronen och buken var vit och i övrigt brun.
Han försvann bakom kurvan och sen sågs han inte till mer, Iso kom ut på vägen och snurrade på som ni ser på filmen, haren gick troligen vägen ner till en T-korsning och hittade på nåt jävulskap där som Iso inte lyckades reda ut igen, även om han jobbade bra och städade av vägkanter, ringade stort och lite mindre..men icke..han gick antagligen vägen långt denna gång haren, vilket inte är ovanligt där.
Filmen börjar med när iso har slag på nämda haren och nästa sekvens är när han får upp efter tappten och sen när han kommer ut på vägen där haren kom fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar