Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 24 september 2010

Äntligen Helg!!

Imorgon är det dax för skogen igen, jag husse skall gå som domarasspirant i 2 dagar på zonprovet här i västernorrland, såg startlistan för min zon och där fanns 6finnar och 1 hamilton om jag kom ihåg rätt.
I Fm var jag och lämnade av Iso hos gammelhusse, dom skall jaga tillsammans under lördagen och söndagen, får vi se hur det går...uppgiften lyder: Skjut en hare!!
Rapport från zonprov och Iso kommer imorgon em.

Lyck till!! säger jag också till alla Lasseboare som skall ut och tävla nu i helgen!!
Iso:s Pappa dalton skall även vara en av representanterna i kvinnokampen (för kvinnligahundförare)

På måndag ska jag husse Peter vara med i Sveriges radio p4 kl 15.30 och prata om viltkött, lägger ut en länk senare för er som vill lyssna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar