Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


onsdag 8 september 2010

älgjakt harjakt val och lite annat

Hej ALLA!

Jobb vecka denna veckan, med lunch pass mån-fre, nu har dock jag förhandlat bort fredagen så då åker jag och Iso till skogen!
Sen blir vi kvar där till söndagen därpå! Vi kommer sakna matte men älgjakt kombinerat med harjakt en hel vecka per år är ett måste!
Topsygårdens Max tillsammans med husse Robert lyckades tillsammans fälla sin första hare idag!
Fick en fin bild på max med haren idag :-)

Iso är hemma på dagarn, jag åker hem på lunchen och det går så bra så! Även om han är sur som ättika på morgonen när vi åker..

Idag visade även Iso sin politiska ställning när han strimmlade upp miljöpartiets val reklam som kom genom brevlådan, hade han bara kunnat hade han nog gett brevbäraren ett rejält nyp också! DUKTIG ISO!!
Vad skulle han annars göra med ett parti som helst av allt ser han död, och alla hans stövarkompisar nergrävda och bortglömda för all framtid..

Har inga problem med socialdemokraterna, men när kohandlingen kommer igång från miljö och vänster partiet då går sossarnas faktiskt sunda och bra jaktfrågor åt skogen på riktigt!!
Det kan jag inte acceptera, nu är väl inte de borgliga några super elit politiker men dom har ju iaf en rovdjurspolitik som inte tillåter fri spridning...än så länge.....

Val på den 19e...inget jag ser fram emot..
Hur som helst sticker vi till skogen på fredag och njuter! Ska försöka uppdatera så gott det går!!
Annars finns jag på mobilen för er som är intresserade hur det går i skogen!

Ha d fint!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar