Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


söndag 5 september 2010

5 september 9c kl 06.20

Natt jobb på schemat för husse under lördagen, kom i säng runt 01.15, kläderna och ryggsäcken plockades fram innan huvudet landade på täcket.
05.00 ringde klockan och 06.20 strök jag kopplet på Iso i Härnösand, en pigg iso drog på en kortare söktur på 5 min, kom tillbaka och vi gick upp mot hygget där vi var senast, han försvann i 5 min, kom tillbaka och drog direkt och var borta 25min.
Återkom glad i hågen och ville att husse skulle röra på sig, vi gick 60-70m till och husse tog plats i ett gammalt älgpass och började plöja igenom sundsvalls tidning.
Iso jobbade på till och från och tillslut så hördes några glesa skall, och snart var drevet igång, en lång bukt upp i berget och precis som jag direkt misstänkte så skulle det ner i grustaget där vi parkerat bilen, mycket riktigt blev det tappt efter ganska exakt 20 min drev med delvis bra tryck.
Grustaget är lurigt, ett större grustag längst ner med en trevägskorsning skogsbilsväg, en väg upp mot ett lite mindre före detta grustag som en lite större bäck rinner igenom och längs med hela vägen ner..där älskar hararna att hoppa och det är några dubbel Champions som blivit grundlurad där genom åren, så för lilla vimsiga Iso är det ingen enkel match att reda ut harens gång därnere. när klockan slog 09.30 så kopplade jag och vi åkte hem då stog temperatur mätaren i bilen på 15c.....tragiskt väder!!! V.A.R.T Ä.R H.Ö.S.T.E.N!????????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar