Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


söndag 15 november 2009

Ny vecka och nya bravader, ons och tor ska jag spendera med husses pappa birger, vi ska promenera lite i skogen och busa lite i vanlig ordning.
I Lördags kväll var husses bror barnvakt till mig när husse jobbade och matte var i sthlm.
Tror jag gick dom lite på nerverna:)
Inför promenad fick dom lägga lite kraft på att jaga mig runt köksbordet, jag lekte rondell ett tag, sen när kopplet skulle på så började jag med favorit sysselsättningen att bita i det och få rabies anfall när jag inte får, sen regnade det ute och då slog jag tvärnit på bron..regn..nej tack!
Ut blev jag tvingad iaf:( När jag ska promenera så går jag gärna 10m och tvärnitar går 10m och tvärnitar..en promenad på 300m tar ca en tim för det är mycket som ska luktas och funderas på..hör jag någon prata på avstånd sätter jag mig gärna ner och lyssnar tills jag fått koll på vad det är.kan ta flera minuter..ser rolig ut tydligen.
Biter gör jag rejält på allt, händer i synnerhet.
Men jag är ju bara en liten valp:)

Undra vad mina bröder har för saker för sig? Är ni lika busig som mig?

2 kommentarer:

  1. I koppel och hemma är jag relativt lugn! Men på besök hos andra går jag lös! Först damsuger jag hemmet på ätbara saker, sedan äter jag saker som man egentligen inte kan äta!! // Topsygårdens Max

    SvaraRadera
  2. Tror iso inte gillade att jag skrev att han var besvärlig i kopplet för idag har vi promenerat i 30min och han små travade i fot och var hur lugn och fin som helst, ett litet koppel utbrott precis innan vi gick in bara.
    Dom är som andra hundar från den ena dagen till den andra.

    SvaraRadera