Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


tisdag 10 november 2009


Idag har vi en kanondag för att vara i skogen, jag vaknade tidigt och sträckte på mig så jag blev 2 meter lång tror jag, gnällde lite på husse och matte som vaknar till, jag sov 7 tim i ett sträck men dom är så trötta när jag är pigg..gick ut iaf och sen blev det frukost..äter gör jag så öronen blir dyngsura och mat har jag runt hela munnen, men det är ju så gott!

Ja så tänkte man att idag blir det kul att gå till skogen och springa lite..vad händer då!!?

Jo Husse tar bilen och åker på verkstaden för han jagar rådjur med fronten på bilen, jag får inte jaga rådjur men det får tydligen han:( Allt är så orättvist!

Jaha inge skogen alltså..då ska dom få tänkte jag och sopade till en ljuslyckta med högertassen så den for i golvet..hehe..sen tuggade jag i mig husses nya tidning svenska jakt nyheter när den kom genom brevnedkastet..kan han ha den lilla grisen..bet ytterligare ett hål i bädden..så nu får matte spelet på mig men det skiter jag i:)

Vet inte vad jag ska hitta på härnäst men ska nog komma på nåt..

Husse ska få besök av en gammal lumpar kompis ons och torsdag och jaga rådjur med nån jävla drever..hö..drever..kortbenta småhundar..jag då:-(

Sen ska han jobba fredag och lördag..han säger att jag ändå är för liten för att springa i skogen hela dagarna men jag vill ju!

På söndag har han lovat att vi ska åka iväg iallfall..

Husse vägde mig igår..jag växer:) 11,7kg nu..och 43cm på höjden ungefär..

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Oj nu ligger jag efter!! Idag vägde jag 9.3 kg och är ca 42 cm hög!! / Topsygårdens Max

    SvaraRadera
  2. Haha..kanske jag som är en liten tjockis:)
    Tror mitt överflödiga skinn väger 10kg bara det:)

    SvaraRadera