Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


lördag 21 november 2009

Lördag med vårsol, harbajs och kliande tänder


Idag åkte jag och husse till skogen på morgonkvisten,solen sken varm som om det vart vår! husse skulle kolla vägen till jaktstugan om den regnat sönder och så skulle vi hälsa på husses mamma, vi parkerade bilen efter att jag fått åka fram med husse upp, har så svårt att åka på morgonen efter jag ätit så jag fick prova att åka fram..gick jätte bra:) Fick ha bilbälte:) husse tyckte det såg lite roligt ut..hem fick jag åka bak igen som vanligt och det gick också bra:) Vi promenerade en liten omväg mot stugan för att jag skulle få springa lite, så vi gick över ett litet slyit hygge och där var det harbajsar i miljoners, jag luktade lite men var mest på lekhumör, vi gick en sväng runt hygget innan vi skulle vika av mot stugan då det började lukta JÄTTE GOTT på en bergsslutning..jag började piska med svansen och snurrade runt lite innan jag hittade riktiningen och sen bar det iväg..i 10min var jag borta innan jag gick tillbaka mot husse, pep lite när jag inte hittade han direkt men efter en liten sväng såg husse på gps att jag kom på våra gamla spår och då tog jag dom tills jag kom till han..snacka om att jag blev glad!! Han var kvar! Pust! Tror jag hittade lite goda morgonspår efter en hare:)
Men sen gick vi mot vägen och tittade och sen tillbaka till bilen och åkte och busade hemma hos kerstin och willy.
Och ikväll har vi varit på middag hos husse pappa birger och nu äter jag upp min bädd..
SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA SÄGER HUSSE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar