Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 2 december 2011

Adventsgran och ljuv stövarmusik

Åkte till skogen idag så vi på plats till kl 09, skulle ta en liten gran var det tänkt innan jobbet.
Iso fick såklart följa med och kom lös och försvann medans jag letade gran, efter 25min tycker jag mig höra nåt, ser på gps att han snurrat ut mot vägen och var på väg ner mot havet och sommarstugorna, tar bilen och åker bort då jag inte vill ha han på asfaltsvägen.
När jag kliver ur bilen går drevet för fulla järn nere vid havet och runt stugorna, jag går upp på en liten bergsknalle mellan stugorna och lyssnar medans det dundrar sådär magiskt som det gör ibland, hör att det går mot vägen igen och ser Iso på avstånd driva en av sommarstugevägarna ut på asfalten där han driver ner mot mig men vinklar in i skogen, då har jag sprungit ner och skriker fast honom vid vägkanten så jag med nöd och näppe kan koppla.
Sur som ett bi skriker han i bilen i 5min innan han inser att loppet är kört:-)
Åker på andra sidan marken och släpper han så han inte ska känna att koppling är lika med hemgång, han gör 2 långa sökturer innan han kommer förbi efter ca 30min och jag tar fast honom ytterligare en gång och vi åker hem, han fick springa lite iaf de 2,5 timmarna vi var ute.
Är det väder söndag el måndag ska han få en riktig jaktdag, sen kanske vi åker till hoting 3 dagar på träningsläger till helgen om det är väder och före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar