Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 23 december 2011

3e dagen...

(vi önskar harspår i julklapp)
Jaha..så var 3e dagen avklarad, åkte till hälsingland idag med husse, husse tog med jaktkamraten Sune för att fixa julharen, vi åkte på ett ställe där dom sa att det skulle finnas harar.
Jag kom lös i och sprang, var lite feg att ta mig på sidan av vägen för att söka ut ordentligt men jag gick igenom marken iaf, eller gick det går ganska fort då jag springer men inga spår, jo räv och rådjur men dom bryr jag mig inte så mycket om, husse såg rådjur innan vi släppte med men det var lungt.
Inte ett harspår som sagt och jag ledsnade lite då det för 3e dagen i rad inte finns ett spår...husse var förbryllad å besviken..hararna hade ju hoppat på andra ställen på markerna.
Men ett tel samtal ikväll berättade att det nog kanske inte var nå hare kvar där då det tydligen är en finnstövare med en skjutglad husse som varit där hela hösten och härjat.
Så jag gjorde nog det jag kunde, fast det var synd för det har nog kunnat gått bra å driva idag i 1dm snö på de flesta platser förutom på myrar och hyggen där det var mer.

Vi får se när jag kan komma lös igen, har töat rejält idag och fryst på igen...men mina tassar håller för mycket!! Inte glas men lite hård snö det är inte ens ett problem vilket husse är glad för.

Nu vill jag, husse, matte och lovisa önska alla läsare en GOD JUL!!
Hoppas ni alla får en trevlig jul och kör försiktigt i trafiken!
Och ska ni ut på jakt, ja då får vi önska en riktig skit jakt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar