Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


onsdag 2 mars 2011

Matte och Iso

Iso i patenterad ställning i mattes knä på köksoffan, där trivs han bra den lilla odågan.
Är inte lika mycket odåga nu mer faktiskt om man skall vara ärlig, han har blivit mycket lugnare, även om han stökar till det ibland.
8 maj är det utställning i Sollefteå, var lite sugen på att ställa ut i öppen klass, men vet inte.
Vore kul att se vad domarna tycker nu när han växt till sig lite, får se hur jag gör, är roligt med utställning och bra träning för husse och hund..kostar iof pengar att ställa ut och det ger ingenting merit mässigt men kan man göra en Dagens Dubbel för 500kr eller handla chips och dricka och lite annat skräp på närbutiken för 300 spänn så borde man väl kunna lägga en dag på att umgås med stövarfolk! :-)
1 månad kvar tills det är riktigt nära till våran lilla knodd är på väg ut också, 9april är det tänkt, men vi får se när det blir!
Läser ni gästboken så ser ni även att jag ångrade mig lite att jag inte anmälde Iso i måndags :-) men sånt är livet, i höst ska hararna få det hett om öronen!
Är på lite skriv humör nu men kan inte komma på nåt vettigt att skriva om så det får kanske vänta ändå............
Förresten vill jag ha några bra tips på recept på hare! Nu ni! nu har ni chansen att bemästra kocken!! ;-) Nog för att jag nog kan göra den i 50 varianter, men ibland kan det vara skönt att bara få göra ett riktigt jägar recept eller på "farmors" vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar