Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 24 februari 2011

Klart och betalt.

Nu får det räcka tror jag bestämt, nu ger vi upp för den här säsongen.
Tanken var att, nu när det äntligen var jaktbart på en del av marken, att jag skulle hålla igång Iso nu under veckan för att anmäla han till jaktprov på måndag sista dagen han får vara lös.
I måndags var jag ut..snöade under natten och inte ett slag på hela skogen, laddade för onsdagen då var det -20 , åkte ut idag till kl 10, när jag kommer upp är det -16, låter han springa i en timme, men ropar av han på slag då jag ser på termometern att det fortfarande är 16-17 grader kallt och lite blåsigt. Nån måtta får det vara. Hade iof kunnat försöka låta han få nåt drev i heögen då vädret skall bli bra men då blir det samtidigt för tätt på måndagen tycker jag och jag har dessutom nu bokat in en tripp till övik för att gå på utställningen som publik med jonsson och kåren, sen blir det stövarsnack för hela slanten som avslut på säsongen.

Återkommer ev med en sammanställning på säsongen som ändå vart bra, är ju trots allt hans första höst och han har drivit massor även om dom väldigt långa repriserna inte kommit än, men en hare har han fått lugga och nån fler har det allt kunnat bli men viktigast att han tagit upp och drivit, att han hade noskvalster i mitten på säsongen är jag nästa hundra på, då det tog en tvärt vändning efter behandligen. Och att han helt plötsligt i oktober inte verkade känna någonting på skogen. Jag tror att det blir en bra säsong till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar