Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


lördag 28 augusti 2010

Släpp 04.45 koppling 11.45 3 c vindstilla och klar himmel, 9c vid koppling

Så var det dax igen att sumera ännu en dag i skogen, efter en pigg inledning i vackert väder med fina sökturer om 10-15min så blev iso lite uttråkad när han inte hittade några färska slag första 2 timmarna, vi begav oss då lite längre in på marken, och vipps så var det slut på pausen med pinntuggande som var i några min och vi kom på färska slag.
En nöjd husse fick se en hårt arbetande Iso, på 2,5 tim kom han fram till mig 3 gånger, jobbade väldigt fint och energiskt, men lyckades inte resa haren tyvärr, även om det såg ut som en 6års grupp ritat med röda kritan på gps skärmen runt myren vi hade slagit oss ner vid så lyckades det ej, vid hemgång fick han gå lös och höll sig på lagomt avstånd då vi gick men på sista myren innan bilen så fick han hare i näsan igen då det var mycket färsk skit i kanten, och drog iväg på en 20min tur igen innan husse kopplade och ville gå hem...det kommer fler dagar.
Dagen blev dock lite lång men han hade vilat i 3 dagar och iom uteblivet upptag så blev ansträgningen inte lika hög, vi siktar på kortare pass framöver.
Vi vilar söndag och kör måndag, vilar tisdag och kör onsdag, och torsdag, vilar fre och lör och kör sön..så länge han tycker det är roligt och ser pigg och glad ut så kör vi enligt schema, laddar med näringsrik kost och mycket vatten..samma schema som jag själv hade när jag tränade på elitnivå :-) ..fast jag tjuvtränade några pass till ;-)

Fy faaaaan vad skönt att hösten är här!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar