Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


tisdag 24 augusti 2010

24 augusti släpp 04.20 upptag 06.18 dötappt i bäck 06.39

Idag så hände det, Iso fick driva vad jag gissar var hans första hare. Kunde ej konstatera drevdjuret men vid efterforskningar på upptagsplatsen så hittade jag färsk harskit. Vi hade nog skrämt haren ett tag innan upptaget så det blev således inget rivigt upptag, han fick inget tryck under hela drevet vilket är ganska förståligt men han höll igång den i ganska precis 20min innan han lev tyst i en liten större bäck som rinner genom marken. Trots att han jobbade oerhört energiskt och bra på tappten i 1,5timme så lyckades han inte resa om haren.

Men vi är nöjda ändå! Ja vi är riktigt nöjda!! Tror och känns som om det här var den tändvätska han behövde då han mest sprungit runt utan att veta riktigt vad han ska göra i skogen.

Vi kommer in 10 min in i drevet, det blåste ganska kraftigt idag så kvaliten är inte den bästa. Jag filmade givetvis med videokameran också nästan hela drevet men dom filerna är för stora för att lägga upp här, skall kolla om det går att lösa framledes, ni får hålla tillgodo med mobilkameran sålänge! Nu vilar vi minst 2 dagar innan vi drar igång med en 2 dagars jakt igen...nu ska iso få driva lite i sömnen först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar