Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


lördag 19 januari 2013

Uselt fiske men Iso levererar

Idag skulle jag med två kompisar ut för att prova fiskelyckan i härnösand, var uppe när det fortfarande var mörkt och börjad ordna för fiske, när allt var klart gick jag och gjorde Iso klar och släppte honom vid kl 09.
Efter ca en timme han han fått lös en hare och drevet drog igång, vi satt där på tjärnen och eldade och lyssnade på drev samt hade koll på våra angeldon, iso trummade på för fulla järn och återigen vart jag överraskad hur det gick på kallsnön. Efter en timme drog jag mig mot den andra tjärnen som går ihop med den vi satt på och drevet gick fortfarande fint, fick se haren både 1,2 och 3 gånger med Iso 3min, 30sek, 30 sek efter. Försökte filma så gott det gick då minnet på tel blev fullt hela tiden och jag fick radera gamla klipp, filma osv. Men fick ihop lite klipp från dagen. I mitten säger jag att jag ska koppla Iso, kan säga att det misslyckades kapitalt trots att jag stog på drevlöpan, där har vi nåt att jobba med, han har blivit helt sjövild!
Sen gick antennen av på hans GPS enhet på ryggen så sista 1a timmen hade jag ingen gps kontakt med honom. Så det måste fixas lite fort nu.
Han gick 120min rakt av igen idag, plus 18min innan jag efter fullständig cirkus kunde koppla på löpan, då låg han åter 30 sek efter haren, helt galen, skrek och hoppa..han ville inte sluta.
Föret är sisådär, bra på vissa håll och lite sämre på andra håll, men han klarar tassarna bra, inga synliga märken.
Nu blir det vila och får vi bara en domare så startar vi på Hamiltonpokalen på Lördag.
Hur det går det vill jag inte ens fundera på, men är rädd att ödet spottar oss i ansiktet åter igen och att det blir en skitjakt. Önskar Iso kunde få åtminstone en etta denna säsong, det är han värd..nu gäller det bara att se till att han förtjänar den på Lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar