Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 14 januari 2013

Brrr..kylan har tagit grepp, men vi ger oss aldrig! Nya projekt och aptitretare bjöd inledningen på veckan på

Bilen på lagning hos en jaktkamrat, idag skulle den hämtas. Fick farsan att skjutsa upp mig för att hämta bilen, jag tog med Iso och lite ägg och gosaker för jag har bestämt mig för att hjälpa harar och skogsfåglar på traven genom att beskatta mårdstammen lite, vilket senast gjordes på 70talet.
Fixade lite med mårdprojektet och åkte upp till stugan för att titta till, solen lyste fint idag men det bet lite i kinderna då det var -16, väl i stugan så fick iso komma lös så han kunde rasta sig och sträcka på benen..20min senare var en hare på benen och vi fick ta bilen mot drevet och precis hade hare ngått vägen och iso kommer så jag kan hoppa ur och koppla honom då vi inte hade riktigt tid egentligen för att jaga idag och kylan var hur som helst lite mer än vad som är skönt.
Men gillade "trycket" i  han, att han bara blåste iväg och letade sig en hare, han blev lite sur att han inte fick fortsätta...är han mer sugen nästa gång kanske ;-)

Kylan håller sitt grepp och skaren torkar bitvis, även om det ändå kändes helt ok idag, önskar 5cm snö till på skaren då kan det nog bli mumma.

Vi hör givetvis av oss när vi är i farten igen!
Är alldeles för långt mellan släppen, skitväder, jobb ställer till det.
Och snart är det slut för den här gången..men vi vill mer! Mycket mer!!

Vill passa på att gratulera min gode vän Jerry Jonsson som med sin Hamiltonkille Traj, tillika Isos kusin tog ett första pris på jaktprov häriveckan på sitt andra försök och 2 år gammal. Mycket roligt för jerry, gudfadern och uppfödare, verkar bli en bra kull av jaktproven att dömma.

Läs mer på Jerrys blogg i mitt länkarkiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar