Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


söndag 6 november 2011

På`t igen..130min drev i regn å rusk




Så var det dax igen att åka ut å slicka såren efter provet, följde med husses jakt kamrat Björn på hans mark i Storsela.
6c varmt, blåst, regnet små strilandes och tjock dimma mötte oss på skogen, jag kom lös och efter ca 1tim var jössen på benen.
En drevrepris på ca 50min åtföljdes av en tappt på ca 25min som sen följdes av en drevrepris på ca 85min innan Björn fick haren på sig och sköt ett skott, som senare visade sig vara ett bomskott, 3 min bakom haren kom jag i full karriär men på skottplatsen tog allt vad lukt heter slut. Och trots ivirgt letande av oss alla tre så hittade vi varken hare eller lukt någonstans så dagen fick avbrytas för den här gången, haren såg dom två gånger innan skottet i full fart med mig ca 2-3min efter.
Dimman tryckte ner mitt skall rejält idag men jag hördes tydligen ändå hela dagen och gjorde enligt husse ett skapligt dagsverke ;-)
I veckan ska jag jaga med gammel husse två dagar innan det blir helg då husse å jag ska ut å härja!

Och så STORT grattis till bror Topsygårdens Max som erövrade en snygg 1a ökl med 61 eg poäng i fredags, med tre olika harar på benen! Härligt! Nu väntar vi på att få sätta dit en 1a i raden med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar