Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 21 november 2011

Idiot eller ej...

...men idag så tog jag en rövare och startade Iso på säsongens troligen sista barmark.
Han har fungerat så pass bra och senast i torsdags körde han fullt på platsen jag startade på.
Väderleksrapporten visade regn till 03.00 på måndag morgon sen klart väder med 2-5 plusgrader, väl på marken i morse infriades rapporten, 2,5grader plus, vindstilla och klart och fint väder och blöt mark.
Efter ca 40min kommer så ett Djävla påstick och drevet går i två snäva bukter för att efter 15min drev ta absolut tvärstopp i en bergskant, helt oförklarigt...det frös på under drevets gång hur konstigt den än kan låta men på bara en stund hade de lösa regndropparna frysit till is, vad det gjorde vet jag ej men väderomslag är sällan positivt, synd då det gått hur fint som helst tidigare, ja senast i torsdags.
Kopplade och flyttade ca 500m, nytt släpp och rejäla slag efter ca 1tim. Iso nöter och ringar fint på slaget i över 2 timmar, gps blir helt röd av streck men icke..vi går tillsut sakta neråt och iso krigar och söker men det gick inte att resa en till hare trots att det luktade lite på ett ställe till.
Kopplade 14.10 i uppgivenhet, då hade iso sprungit nästan 3mil.
Ja man var kanske en Idiot som testade i så osäkert före med hårdtryckande vita harar...men satsar man inte så vinner man inte..eller vad man ska säga...nu får han jaga på och så ska vi se hur han fungerar på snön, går det bra på snön så kanske vi provar en start på snön framöver, för jag vet att han har det i sig och han visar att jaktlusten, sökförmågan och upptagsförmågan finns där och driva längre repriser har han redan visat att han kan..med mer rutin och träning så ska det nog bli bra framöver, han är ju hur som helst bara en gröngöling än.
Men fan vad det suger när det inte lyckas på dagen D när det gått bra dagarna innan och oftast efter....att gammelhusse var och besiktiga min bil under dagen gjorde ju allt bättre när man fick ett protokoll i vänsternäve med 15drev minuter och ett annat i höger näve med 5st 2:or!!!

Ska gå och gräva ner mig nu så får vi se när vi återhämtat oss!
Ha d gott och skitjakt på er som nöter på ute i skogarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar