Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 31 oktober 2011

Oj vad det gick!

Släppte idag 8.20, iso kom på slag 8.30..9.20 kom han upp till oss från slaget å visade sig å drog sig sen ner åt området han varit på, 9.30 skrek han som om kniven gått genom kroppen på honom, han såg haren i upptaget kanske i 50meter.
Sen höll han på med haren tills jag kopplade honom på fullt drev 12.35 då var han 2min bakom haren, en vit första kullare som vi såg 5gånger.
Haren sprang hela tiden första 2,5 timman, varav iso var långt efter flera gånger, buktade ganska snävt och gick över en nu ganska stor bäck flera gånger, hela gps var röd!
Men iso höll ihop det strålande och hade inte mycket tappt tid första 2,5 timmen.
Sen kom en tappt på ca 35min och jag försökte få tillbaka honom men han vägrade och ytterligare ett påstick kom på första trycktappten, gick som tusan över berget innan då haren kom å jag kunde koppla honom.
En härlig dag som dock kunde ha bjudit på lite mindre blåst!
Vi får se hur veckan artar sig och hur vi lägger upp taktiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar