Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 4 november 2010

Pannkaka...


-1 c, lätt vind och regndropp rån träden, övergick dock till plusgrader ganska snabbt.
Jag gick upp till platsen där haren gick över några gånger igår och satte mig, iso for iväg upp över mot myrarna.
Han var borta ca 20 min första svängen och kom tillbaka, stack sen iväg igen och jobbade på vad som såg ut att vara nåt intressant, efter 15-20 min till kom han åter igen och då var han lite uppgiven, jag lämnade mitt pass och gick med honom sakta uppöver, han fortsatte han rota när jag kom upp och jag såg att det luktade riktigt gott efter myr kanten, rätt vad det är så flyger en stor kritvit hare upp 1m framför honom och studsar iväg över myren, iso ser ingenting men kommer på spåret efter 30sek, går iväg och övergår i ett jäkla tryck på drevet i en bukt som vara i ungefär 15min, ekade härligt i det klara vädret!
Bukten vände upp mot upptags platsen, alldeles innan gick det rakt över där jag hade tänkt stå
:-/...På en sten hälla någonstans tar det plötsligt tvärstopp.
Jag ser på gps hur han stannar till, börjar ringa snäft runt drevlöpan, 3 vändor innan han gör 2 större ringar, en till vänster och en till höger framför drevlöpans slut, kommer tillbaka till drevlöpans slut och gör 2 likadana snäva långa ringar tillbaka på drevlöpan på båda sidor.
Men ingenting! Han går tillbaka till platsen där det tog stopp och rotar på där i ytterligare 20min.
Jag går upp och han blir som vanligt totalt överlycklig att se mig, fortsätter dock att söka, jag går runt och tittar, berget sluttar ner i etaper men en hel del bergsklyftor och stora stenar.
Sätter mig där tillslut och han ligger ute ett tag till innan vi går tillbaka en bit, då sticker han och börjar ringa och ringa och ringa ca 400m bort där vi inte varit nåt under dagen, håller på i en halvtimme ungefär innan han kommer tillbaka, då går vi ner till bilen och packar ihop för dagen.
Imorrn ska jag jaga älg före jobbet sen jobbar jag till måndag, så det blir 4 dagars vila för Iso.
sen laddar vi igen på tisdag! Men då ska vi åka någon annanstans.

Hoppas ni andra får en trevlig helg jakt!!
Mvh// Peter och Iso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar