Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


tisdag 16 november 2010

I måndags var vi ut...vi gillar inte snö..


Japp då är det dax att plita ner några rader igen.
I går var vi ut jag och Iso, trodde det skulle vara alldeles för vasst men det var det faktiskt inte, dock mycket snö med ett hårt lager som inte bar så både jag och Iso sjönk igenom..vilket gjorde det väldigt svårt att ta sig fram.
Harspår precis överallt var det iaf, Iso kom på slag efter 10min, jobbade på nersidan vägen i 30 min innan han kom tillbaka och gick över på andra sidan vägen vilket syns på filmen.
I skogen ovanför satt haren som gick på den hårda ytan. Iso höll igång haren i ca 90min innan han gav upp och helt enkel lämnade en tappt för att gå ner till mig.
Han skallade oerhört glest under "drevtiden"bara markerade egentligen. Jag såg på gps att han hade 4tappter under vägen, var av en över 5min gränsen. Men dom 3 bukterna det blev igår på 90min körde han på barmarken på 30min så det var väldigt slitigt att ta sig fram, samt att det luktade väldigt dåligt som det verkade. Tassarna iaf helt oberörda efteråt, inte öm, inte röd..ingenting..bra fötter känns det som!
Nu har det iaf blivit kallare så det är nog skarpare nu..behövs lite ändring i väderleken..Iso vilar tills det är bra före igen...riktigt hård på snön är han nog som det verkar eller så var lukten riktigt usel..
Långt kvar på säsongen men det är nästa höst det gäller! så vi är försiktiga..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar