Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


måndag 22 november 2010

Brrrr..var bitigt idag..haren på benen men vi for hem

Provade att släppa iso ett tag idag, hade -8 när jag for hemifrån med fullmåne och det blev en vacker dag, dock kallt när vi kom på marken -14,5..ruggigt värre.
Harspår precis överallt, nåt kopiöst vad hararna trajat i natt, Iso var borta i en tim, kom tillbaka och drog igen efter en tass kontroll, 3e gången han kom tillbaka skickade jag in han i slyn alldeles bredvid vändplanen vi satt vid, men han kom ut efter 10min på ett spår som gick ut åt ett annat håll oxh försvann i 20min igen.
När han kom tillbaka 4e gången så kopplade vi då det var som sagt ganska kallt även om det kanske blev aningens varmare, på vägen ner till bilen så dyker han i ett spår som inte var där på vägen upp och jag hade sannolikt stött upp haren när jag var in i slyn för att leta ved, på samma plats där jag skickade in honom.
Men släppte aldrig på spåret och vi åkte hem, var lite röd på de klofästen som fick sig en känga igår och då fick det vara..kommer bättre dagar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar