Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


tisdag 6 oktober 2009

Tisdag Andra dagen hos husse o matte

Nu har jag kommit till sundsvall, var tråkigt att lämna mina brorsor, min gamla husse och matte och mamma sessan förstås.
Saknar dom ibland, då gnäller jag lite men tror inte dom hör mig, en av brorsorna bor också här där jag bor nu, i hallen..ser han bakom ett glas men när jag springer runt är han borta??..konstigt..varför vill han inte leka?:-(
Även i köket bor det en i en lucka där husse och matte brukar stoppa mat..han vill inte leka heller:-(
Resan hem gick bra iaf, jag somnade direkt och vaknade vid middagsdax..men det blåste ju och regnade så jag ville inte gärna vara ute..brrr..gick till bilen och somnade igen.
Väl hemma var jag såklart jättepigg och ville mest busa hela natten, husse var inte lika pigg...provade att bita sönder hans socka..d gick bra men han blev inget piggare..kissade lite på golvet och då fick jag gå ut i blåsten..läskigt!! Blåser massa saker från träden! Dom är jättegoda men lite läskiga:-(
Tycker maten är lika god som vanligt..vill ha mer hela tiden men det får jag inte:(
Min andra natt gick jätte bra, jag sov 4,5 tim..sen gick vi ut och kissade och bajsade lite..sen lekte iaf jag en stund innan jag somnade igen och sov 3 timmar till..sen ut och bajsa och kissa..leka lite och äta lite..
Har inte använt golvet som toalett på 1,5 dag nu:-)
Nu ska jag nog sova lite lunch sen ta en kort promenad och äta pinnar och andra mummsiga saker som finns här ute.
/Iso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar