Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 30 oktober 2009

Fredagsmys och vardagliga äventyr


Fredagsmys med husse, kollar på jaktfilm och myser lite:)
Igår fick jag gå ut på en promenad i skogen igen, vi gick runt klassiska har marker sa min husse, och han hade nog rätt för det var små harskitar lite överallt, jag åt dom med god aptit och luktade lite men jag vet inte riktigt varför han blir så berömande när jag gör det, jag leker med kvistarna och biter i mossan iställetför..lite roligare:)

Tar mig fram genom blåbärsris och över lite mindre bäckar och sånt utan att det känns läskigt, men jag håller mig med husse och det vill han också..jag får inte springa iväg än utan bara lukta, bita och busa lite..ska ju vara kul å vara i skogen:)!

Än har skogen för många fällor för lilla mig..


Jag åker bil i bagaget helt själv nu också, är inte JÄTTE kul, men det går bättre och bättre!

Iövrigt hemma så går dagarna med bitande och busande och sovande..

På promenad utanför mitt hem idag så gick vi ut lite i gräset i en liten skogsglänta, min husse pratade i telefon och då hittade jag små bajskulor och spår som luktade massa..men då blev min husse lite arg och förklarade på ett pedagogiskt sätt att sånna spår ska jag inte lukta i om jag inte vill få öronen ihopknytna med baktassarna..och det vill jag ju inte:( Var tydligen några rådjur som gått där...jaha! Som att jag bryr mig, luktar ju kul ju!

Vi får se vad jag bestämmer mig för nästa gång jag ser dom:)


I helgen ska jag gå matte på nerverna och busa runt då husse måste jobba!

1 kommentar:

  1. Det ä bra. Tycker du ska jaga rådjur. Husse lär älska sånt. Om inte, kan du ju alltid bita han lite./Skogshuggare

    SvaraRadera