Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


söndag 18 oktober 2009

En vecka i vildmarken


Hemma..nu har jag landat i sundsvall efter att ha bott i hälsingeskogarna en vecka, har vart jätte skoj! Har sprungit på åkrar, undersökt ladugården både invändigt och utvändigt, käkat grus på gårdsplanen, (finns massor) :) jag har ätit upp köksmattor, gnagt på byråer och provat att kissa inne en dag det tok regnade..då går jag bara inte ut!

Fast matte tvingade ut mig i regnet ändå på långpromenad längs sjön..då blir man trött kan jag lova! Sov länge sen.

Husse har klivit upp tidigt varje morgon och åkt iväg till skogen och jagat stora djur..vet hur dom luktar tror jag men inte hur dom ser ut..

Fast husse har inte låtit mig lukta så mycket, han är rädd jag får ideer..nåt inom mig säger att jag ska jaga nåt annat och också vara i skogen..men jag är lite mörkrädd än och mina ben är lite korta än:(....

En sak som husse och matte tycker är bra är att jag avbryter all möjlig aktivitet om jag hör att dom blåser i en tom hylsa och då kommer jag i 100 knyck och sätter mig hos dom..rolig signal det där..dessutom får jag en godis då:)

Tror att jag till och med kan tänkas komma även om jag jagar nåt...

Ny ska jag sova och sen äta..

Husse tänker väga och mäta mig imorgon...tror jag är perfekt:)

Dessutom verkar mitt såkallade tångbet börja gå tillbaka..hoppas det ser bra ut när jag ska byta mina tänder om någon månad:)

Hej så länge!

/Fis Iso

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Fantastiskt roligt att läsa hur det går för er. Hoppas ni håller i bloggandet framöver!!

    Hälsningar Robert Kaati och broder Topsygårdens Max

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Roligt ni hittat hit!
    ja , ska absolut försöka hålla igång!
    Blir roligare när det blir lite jakt, just nu är han en liten odåga mestadels! :)

    SvaraRadera