Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


tisdag 26 augusti 2014

Ytterligare släpp

Ja säsongen som nyss börjat fortsätter med uppbyggnad av kondition mm, var ut med iso i lördags på ny mark, han kom ganska snabbt på slag som han jobbade med i ca 2,5 timme utan att resa, det började regna 1,5 tim in på slaget, efter 2,5 timme ser jag han avancera 1,3km ca och börjar där slaga på nytt, då fullkomligen vräker regnet ner, jag tar bilen bort mot där han är å sätter mig å väntar, ser han efter ett tag på vägen, han kommer fram till bilen och tittar in genom nervevade rutan, skakar av sig vattnet och försvinner sen igen och är bort 40min till, men ingen hare fick vi på benen denna dag. Han gjorde 2,5 mil slagarbete oförtretet under ca 5timmar och ville inte kopplas så det lovade gott ändå trots att man alltid vill ha upptag.
Nästa sväng blev i söndags kväll, släppte kl 17, han kom på slag 17.10 och reste ca 17.30, det gick med bra fart och tryck inne i en contorta plantering ganska snävt i 30min innan de slog tvärstopp, han låg kvar på tappten i 1 timme ganska exakt sen tog jag fast honom och åkte hem, ett ok kvällssläpp på 1,4 mil.
Vi får se vad vi hinner med i veckan med släpp, torsdag åker gammelhusse med iso och jag kör lör och sön. Men vi återkommer!

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar