Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


lördag 30 augusti 2014

Framsteg!

Efter två dagar i Härnösand så ville jag prova Iso en tredje dag på rad för att se moralen, mötte en morgonpigg iso men som tyckte singlet på gården var väl hårt att gå på, åkte till skogen ändå och en ivrig iso fick pejlvästen på ryggen och när kopplet lossades stack han som en raket, 2 km senare kom han förbi på behörigt avstånd, sen jobbade han konstant mellan 200-800 m sök hela tiden i intervaller om 15-30 min, på tre timmar var han ända fram till mig 1 gång. En ny hund..otroligt skönt, vilket driv. tillslut slog han ut över 1km och gjorde en långrepa innan han kom förbi, då jag kopplade och bytte plats.
Släppte på en vändplan och han stack direkt igen, luktade lite på vändplanen men försvann bakom en slänt, var där å stöka nån minut innan upptaget kom, virrigt upptag som drog en skogsbilsväg rakt fram, 2 korta repriser sen var det stopp, iso avancerade sen efter en bäck 1km långsamt, slagliknande. Men kom tillbaka efter ca 1tim. Jag kopplade helnöjd trots uteblivet drev , måtte han fortsätta såhär då kommer hösten bli rolig vad gäller sök, jaktlust/arbetslust.
Nåt har hänt, hoppas de håller i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar