Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 20 januari 2012

Dagen efter provdag ja då jävlar annama får hararna åka!

Går att gissa att det var lite drevlöpor efter 4 tim
(Skytten och iso ser ut som han sålt smöret och tappat pengarna)

Åkte till härnösand idag för jakt med iso, rapport igår kväll om att en hare skymtats efter stugvägen, bestämdes direkt att den ska vi prova.
Släppte halv nio nu på morgonen på spåret som gått över vägen kvällen innan, iso tar spåret och efter en runda på 5km kommer han ner mot mig där jag suttit och eldat hela morgonen, 20 meter ifrån mig drar musiken igång 2 timmar efter släpp.
Efter 2,5 timme har jag sett haren 3 gånger med iso 2min,2min och 10sek efter och drevet har gått utan noterbar tappt hela tiden, drevet fortsätter ytterligare i 2 timmar med ett bomskott och några tappter, räknar med en tapp tid idag på ca 30 min allt som allt.
Och som tur var hade vi för dagen harjägare på andra sidan skogen som dök upp och avslutade dagens jakt.
Skarpt bland träden efter blidvädret och lite skarpt på öppnare ytor men i vanlig ordning inte en blesyr mer än lite lätt blodvite från lilltåns klofäste.
Imorgon är det rävjakt i hälsingland med stövare, skall bli spännande, iso får ligga i bädden och vila lite innan en hög intensiv jaktvecka stundar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar