Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


söndag 31 oktober 2010

Vart tog haren vägen??


klockan ställdes om igår, men hjärnan var inte riktigt med så vi kom en timme sent till skogen i morse! Väl på plats i lätt dimma, 4c varmt och relativt vindstilla med dropp från träden så äntrade vi skogen, Iso var magiskt barnslig och super tragisk första timmen, jag höll helt enkelt på att vända hem och kasta ner han i källaren och låta honom sitta där resten av året, men så rätt vad det var när jag var som på sämst humör så drog han iväg 700m, kom tillbaka och slagade för fullt, hittade utspåret och 10min senare hörde jag upptaget på baksidan bergåsen.
Gick helt ok i ungefär 25-30min innan det blev tyst strax innan vägen som ni ser på filmen, han jobbar på tappten i ca 10 min innan jag ser att han vänder upp för att leta reda på mig..jag går ner till tappten och då har han lagt bort 20min på att leta mig redan, han söker av vägen fint båda sidor slår lagomt snäva ringar på båda sidor vägen, jag börjar misströsta men så på sista ringen upp mot där det tog stopp så börjar han "plocka" Vilket ni ser på filmen, går lite knackligt att komma igång men sen går han fint i ca 35min, jag står mitt på gamla drevlöpan på bergshällen 150m från drevet som helt plötsligt tystnar mitt i skogen...sen kämpade han där i 1,5 timmen innan jag gav upp och vi åkte hem..haren gick upp i rök..tröck antagligen hårt någonstans.
Fick iaf ihop lite över en timmes drevtid idag vilket var bra.

Vi vilar måndag och tisdag och smälter intrycken sen provar vi på onsdag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar