Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 22 oktober 2010

Helg!

Vi börjar med att Gratulera Asplidens Nosler och hans Husse Jerry Jonsson till jaktchampionatet idag på Åseleprovet!http://finnstovarn.bloggagratis.se/ (dra muspekaren bakom denna text)
Nosler drev (med reservation för fel) 86min och dötappt på väg, ny hare 30min koppling vid farlig tjärn/bäck, upptag på en tredje hare 106min 56 eg dötappt, haren hoppade av och la sig och trök troligen.
2:a dagen 120 min 60eg poäng, ny hare 96min innan haren kröp undan!

Imponerade provhelg för "grabbarna" Väldigt kul när dom yngre vågar och lyckas!

Iso imponerade inte lika stort i skogen med gammelhusse idag, sprang tydligen som en galning hela dagen men inte en tillstymmelse till nån jakt!! Vet i fan vad det tog åt honom...
Hur som så har han verkat irriterad i öronen en tag, har provat gett honom lite droppar men det slutar i fullständigt världskrig då han blir fullständigt galen, ska prova att ge han en dos till idag då förra gången blev halvdan, kan mycket väl vara så att det irrriterar honom så pass att han inte kan koncentrera sig på att "jaga", han beter sig lika när han är dålig i magen, springer som en galning efteråt, precis som om han vill springa ifrån det obehagliga??

Han luktar inget konstigt ur öronen och dom ser bra ut, sist vi var hos veterinären så bad jag hon kolla, blev en snabb koll men hon såg inget konstigt..är dock lite lur på att det är nåt.
Han skakar huvudet fram och tillbaka ganska ofta och kliar sig upp på halsen, en öron inflamation är att misstänka...ska prova med droppar som sagt får vi se om det blir bättre.

Har ni nån erfarenhet av det jag skriver så hör gärna av er!

lördag och söndag blir det älgjakt, iso ska släppas på em båda dagarna tror jag, mest för springandets skull.

återkommer om helgens bravader på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar