Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 22 september 2016

Släpp 7 och 8

I tisdags for vi ut, kom på slag efter 1mil blåkutning av iso, slag i 3.5 timme då blåste jag in han. 14c kl 06 och kruttort, inget bra jaktväder.
Idag torsdag var vi ut igen, kom på slag och reste efter ca 40 min, drev 75 min utan tappt och sen kröp haren in i ett stenskravel så jag fick gå dit å koppla. Blev 3 mil i benen iaf.
Nu vilar vi å kör lör å sön.

Film en bit in i drevet, märktes de inte var riktigt bra vittring tycker jag, sjunger liksom inte riktigt ut, å blir inte riktiga trycket. Stenskravel haren försvann i bilden nederst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar