Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 2 september 2016

Släpp 5

I onsdags gjorde vi en sväng igen, på mosjön, skulle kolla av ett ställe vi inte vart på, släppte å iso drog snabbt, när jag trodde han var påväg in mot oss började han driva, en som var uppe tänkte jag å mycket riktigt ms dessvärre en räv. 4km senare är iso nere på 100km väg riksväg 86. I ilfart har vi åkt runt och jag lyckas koppla honom i rättans tid mellan  lastbilar och personbilar som svischade förbi. Det var nära ögat att säsongen slutat i dur. Men gps är värd sin vikt i guld dessa gånger. Släppte om men inget hett, så släppte om igen och kom på slag vid 10, kl 11 då kände vi att de var bra varmt, men visste inte hur varmt, till min lycka så vek slaget ner mot oss så jag kunde ropa in iso på 200m. Det visade sig att det hunnit bli 20c varmt, vilket är åt helsike såklart så vi åkte hem, han hade gjort drygt 3 mil då så ok kondis pass iaf. Han är grymt slank och fin nu, på sön får han en körare igen i Härnösand. Vi återkommer om resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar