Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


fredag 16 oktober 2015

Jaktdag i Härnösand

Idag blåste vi iväg till Härnösand ut med kusten, när de trilskats i inlandet med hård frost på mornarna som verkat frysa in slagen så testade vi detta, man började tveka ett tag på om hundjäkeln helt tappat förmåga.
Sov lite extra imorse så släppte strax efter 8. Iso drog en lång sökrunda, kom förbi med en jäkla fart å tog åt höger om mig bortöver. 8.30 var han på slag ca och 8.50 tog han upp, drev 50 min i en repris innan de blev stopp i berget på ett ställe där det är rätt eländigt med branta klippor mm. drev nån kortare repris under den timmen de var tappt, så han klara väl egentligen dötappten, sen gick de bra med två 20 min tappter inne i "gröten" av drevlöpor som kom igång med häftiga påstick. 13.42 sköt jag haren. Så de blev ett rejält drev med några riktigt fina repriser. Synd min kamera är usel på framförallt upptagningen av ljud, men filmade lite snuttar iaf. Fick väl ihop en 180-200 min drev kanske, var inte så våldsamt nogräknad med klockan, idag var vi ju bara ut å jaga.

...å han hade inte tappat förmågan ;-) har anmält iso till Norge förresten, hoppas vi kommer med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar