Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


lördag 24 januari 2015

ja men då har vi haft en jakt igen

Så var de helg igen å vi kunde åka ut, blir lite glesare än vanligt :-) Iso laddad såklart, pejlen inte lika laddad, ingen satellit mottagning så blev utan pejl idag. Han for iväg å jag gick sakta efter, men de tog bara 20 min så rev han i nedanför mig, måste kommit på nån traj där för jag såg då inga spår, drev bra i 1,5 tim då kommer haren på mig och jag provar en smäll, men haren kastar tillbaka och drevet fortsätter, tror haren förolyckades sen, iso blev tyst å efter 30 min ca så river han i nere vid bilen och nytt drev ner mot en sjö, jag går efter å sätter mig på ett berg å lyssnar tills kl blir 15, lagomt då så får jag se den haren för första gången på för långt håll för skott men kan gå ner och ta fast iso som blev surare än havtorn. Men blev 6 timmar jakt idag med totalt så de kunde räcka, och jag är mer än lovligt nöjd på mörka kvällar i skogen. Han levererar men synd de skall vara så jäkla svårt att komma i pass på hararna nu, dom går där det är som jäkligast å tätast, och går bara rakt över vägen och sällan på samma ställe. Nu vänta massa jobb och så står vi inför tillökning i familjen så vi får se när vi kan köra igen, men nån dag till skall vi väl hinna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar