Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


söndag 23 november 2014

Så då har de vart lite jakt igen..

Knapert med uppdateringar, jag vet, tiden räcker inte riktigt till, eller orken rättare sagt kanske. Är full fart på jobbet så kommer inte ut som förr riktigt, men i Fredags var Iso ut med gammelhusse, tog upp rätt fort och hade nåt 20 minutersdrev på gammelharen han höll på med i 4,5 timme dagarna innan, denna gång var gammeln redo och fintade upp iso på läktare ganska fort..dom for å gjorde nytt släpp å de stod inte på så kom det ett påstick inne från skogen och ut flög en lite sent född 3e kullare, även den som han körde på morgonen då för några dagar sen, den gången tog drevet plötsligt slut efter ca 80-90min..denna gång fräste denna lilla gynnare i väg i 130km och rakt ner till samma plats och sen var drevet slut..ja han kröp till 99%. Nåväl, ingen tur med hararna den dan men iso petar upp dom iaf.
Idag Söndag tog jag iso och for på mosjön, släppte 08.15 och 08.45 kom det värsta påsticksupptaget jag hört från iallfall honom, satan i gatan vad han skrek, måste sett haren länge och på nära håll, sen drev han helt ordinärt i 60min utan noterbar tappt innan haren tog vägen nån km och sen var de tji å hitta avhoppet..iso fick vara kvar på tappten i över 3 timmar, jag gick å titta i den lilla fjunsnön  rimfrosten som var men kunde inte reda ut var avhoppet var heller. Gick en bit efter en väg på slutet en bit för ett sista snabbt försök till jakt innan mörkret, iso for iväg och kom i slag ganska fort, var in å titta i slaget men inga spår syntes så det luktade under snötäcket. han häll på en timma sen vissla jag in honom då dagen började ta slut, slaget verkade inte riktigt hålla ihop heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar