Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


onsdag 28 november 2012

Åter en dag i skogen..vintern gör sig påmind..brrr.

Idag åkte jag Iso och gammelhusse till skogen, det blåste småspik och haglade lite lätt emellanåt samt minus 1-2c.
Iso kom på slag kl 09 och efter envist sökande på ett ganska stort slagomårde reste han haren 11.30.
En lång bukt på 1,3kmin inledde som senare kom ner på upptaget och vidare förbi oss, då hade han kört haren i ca 45min, vi ser en stor vit hare mellan träden som jag även försöker filma, man ser det blänker till på filmen, iso ligger då ca 30sek efter.
5-10min senare har haren gått ner till bilen och vi hör hur iso driver vägen 1,2km innan han blir tyst och börjar leta avhoppet, han har efter 20min sökt av båda sidorna på vägen ca 500m bakåt men inget resultat, efter 50min tappt kopplar vi upp honom och slår igen.
Haren gick upp i rök helt enkelt, han kör hårt på vägen, och troligen så överspringer han en bit i rena farten, drar ett djupt andetag och kör på lite för långt utan att känna sig riktigt för. Men detta ska vi få bukt med och möta upp honom nån gång och lugna ner lite, så ramlar nog poletten ner.
Imorgon provar vi att köra igen om vädret tillåter.

Kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar