Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


onsdag 29 augusti 2012

dag 4 och 5

Så var vi igång igen efter lite helg vila.
Igår var gammelhusse ute med Iso, han försvann efter ett par sökturer och drog ner mot havet 1,4km bort.
Jag tror/är ganska säker att han körde en räv i gryt och kom sen tillbaka.
Hur som så kom han tillbaka efter ett tag och började tillslut slaga på ett hygge, efter ett tag kom så upptaget som gick i en bukt över berget med bra tryck innan det tog tvärnit på berget (är ganska styggt där) och en totaltvärnit blev det, iso kopplades och dom åkte hem.

Jag åkte upp igår kväll och imorse vaknade vi till spöregn, jag låg kvar ett tag medans gammelhusse vände på sig å somnade om, jag klev dock upp å åkte iväg och trotsade regnet, släppte 05.20, efter några bra sökturer kom iso på slag 06.20 ca..där nötte nötte å nötte han till kl 08.30 då jag var tvungen att koppla då jag måste hem..han jobbar bra.

Nu blir det fre,lö el lör,sön nästa sväng..då ska vi fortsätta inventera marken..på återseende!

 Harskit vi hittade idag, där luktade det lite iaf i regnet.
Iso ikväll..mätt efter att ha stulit alla frukost mackor (en påse tekakor) GRIS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar