Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


torsdag 8 juli 2010

Ledig tisdag för husse och Iso



Igår var husse och jag lediga, eller jag är ju ledig för jämnan:-)
Vi hade rätt tråkigt på fm, sen bestämde husse att vi skulle gå upp till sidsjön som är en sjö precis utanför stan och ett område där människor gärna springer och går samt badar och fiskar, vi tog promenad runt vilket är 3100m och på mitten så fick Jag bada och härja lite till åskådarnas glada skratt, det liksom brinner när jag kommer lös i vattnet..200 blås åt alla hål och så en djup dykning rakt ner i pluret..på kvällen blev det dock ganska lungt.
Idag hämtade husse matte på jobbet vid 18, jag var också med efter att vi idag precis som igår gick runt sidsjön, vi tog sen kustvägen söderut och hämtade upp en stor landgångsmacka på juniskärs cafe och åkte vidare till stranden i galtsröm ca 3mil söder om sundsvall, bilderna är därifrån och sen vidare hem och nu hamnade vi i soffan...eller inte jag :-( jag får ligga i bädden....
Snart är det dax för skogen!!! Iso börjar bli sugen tror jag..han kan inte gå på en väg utan att sick-sacka sig igenom men framförallt vill han så fort han bara kan gå av vägen och in i skogen, ska bli spännande att se vad han kan prestera i höst..septemeber är planerad och det blir minst 3 pass i skogen i veckan, sen är det 1,5 veckas tränings läger i oktober i kombination med älgjakt men det måste vilas också så det passar nog bra. Lite kortare men fler pass kommer vara parollen i september iaf sen ökar vi längden i oktober om han fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar