Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


onsdag 3 mars 2010

vi längtar till våren!


Husse får pryda mitt inlägg idag, nu var det några dagar sen jag skrev här igen, som hos de allra flesta så är säsongen slut nu och jag och mina stövarvänner får ligga och ta det lungt innan det är dax för barmarkssäsongen igen, några är väl fortfarande ute och jagar lite lodjur men jag tar det iallafall lungt, har jag iof gjort i hela mitt liv då jag har någon månad kvar innan jag får bli jägare på riktigt! Har lugnat ner mig en smula, inte så bitig längre faktiskt även om jag som sagt har mina stunder, igår var jag själv hemma några timmar, matte tejpade igen garderoben så jag inte skulle kunna knuffa upp dörren..men hon underskattar mig:) hehe..då biter man bort tejpen från handtagen sen knuffar man upp dörren och river ut först alla jackor så man har nåt att ligga på, sen tar man ut skorna, biter på mattes skor för dom är godast..sen hittade jag i en ryggsäck ett par hörlurar från någon flygplanstur och åt upp dom så endast bygeln återstog...mums..


Annars så växer jag inte lika fort längre, är 57cm hög nu och väger ca 23kg..börjar bli ljusare på baklåren och jag har långt och fint hår tycker husse, vi får se på sön då det är utställning i ånge vad dom tycker om mig i min valpkostym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar