Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


lördag 13 mars 2010

Vår sol med isande vindar


Idag har jag och husse vart med 2 kompisar till husse och förborra inför den årliga kock angligen som husse skall på imorrn, jag fick springa i min lång lina innan den helt sonika gick av och jag fick springa fritt där ute på sjön, var lite halt bitvis men jag fick iallafall springa lite i blåsten, husse var inte så orolig då jag kommer som en raket då han busvisslar..men såhär i efterhand så tog husse en lättande suck..när vi åkte hem så såg vi på andra sidan udden där vi var och borrade att det stog det några rådjur och filurade..hade kunnat blivit spännande..vinden låg dock helt perfekt för att han skulle fått dom i näsan men man kan ju hoppas att det inte luktar så gott tycker husse.

I veckan har det inte hänt så mycket, jag har bitit sönder lite saker, rivit runt bland husse och mattes alla pärmar och papper, tuggat nätverkskabel och härjat på..man måste ju hitta på nåt när man ska vara hemma själv :-/


Vi får se vad veckan har att erbjuda!


Husse har ordet:


Igår var brorsan på ett jobb i häggsjövik strax innan härnösand i ett sommar stugsområde.

Då ser han stora "hund" spår men det är inget folk som varit där på hela vintern så han skickar korten till mig och jag skickar vidare och frågar runt lite..antagligen varg är svaret så jag ringer länstyrelsen och sen viltspåraren där som idag lördag antagligen varit där och tittat.

Har dock inte hört något om hur det gick, återkommer om det.

Är det så får man hoppas han bestämmer sig för att knalla upp till samerna eller kanske skaffar familj på djurgårn..för i härnösand nån enstaka km från mina marker där är han faktiskt inte välkommen, hur det än är så tänker inte jag lägga ner en stor del av mitt liv för att risken är allt för stor att man ska få skjutsa hem min hund i en konsum kasse, för att en högljud minoritet och staten ska få bedriva sin lekstuga med miljard projektet utrota landsbyggden och plantera in rovdjuren leken...

Vad hände med mänskliga rättigheter? Att beskatta naturen är tamefan en männsklig rättighet..dom förvirrade urbaniserade människorna idag som bestämt sig för att vara åskådare har tamefan ingenting heller att säga till om...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar