Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


tisdag 25 augusti 2015

Kvällssläpp för att smyga igång fomen

Då ett panerat släpp på söndagen blev inställt på grund av en sen lördagsnatt, vakna barn på sönag morgon etc så siktade vi på att ta en bensträckare måndagkväll istf.
Åkte hemifrån vid 20.00 då stod tempen på 17c, väl uppe på skogen 20.30 så visade den 13c och i gjorde pejlarna klar.
Backen och skogen är så torr att släpper man en tändsticka där så brinner nog hela medelpad upp på 15 min.
Hur som helst så fick iso kommando att ge sig iväg, kommer på slag 20.25 och reser 20.55
Haren går stort och det börjar skymma, det går bra i ca 60 min men tillslut så får jag åka runt för att komma i kontakt då haren kom ner vid mig där jag stod, tog vägen 1,5 km rakt fram för att sen vika upp i skogen och fortsätta ytterligare 8-900m.
iso fick lite strul där borta även om jag hörde nån repris på ca 1km avstånd där jag stod.
Klockan 22.30 blåser jag på honom lite på chans och resultatet lite överraskande, en rekord snabb återgång direkt och 5 min senare kommer han till mig och vi kan åka hem,
Fick kanske gissningsvis ihop 80 min drevtid, 60 min bra, övrigt inte lika flytande.

Imorgon bitti (läs ons) så gör vi ett ryck igen innan regnet äntligen kommer!
Återkommer givetvis.

Lägger in en film på när haren kommer ner vid mig och tar vägen 1,5km rakt fram.


Kortet är på isos återgång när jag blåste på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar