Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


tisdag 14 oktober 2014

Släpp idag igen, men inget resultat..iso kämpade väl hela dagen och sökte väldigt bra, men nån hare lyckades han inte pricka.

 första sökturen han gjorde idag innan han gick förbi mig på 50m och gjorde nästa på ytterligare 600m bakom mig, han tog med sig mer än 1km i omkrets första turerna, vilket även gjorde att han missade slagen i mitten, men dom kom vi på ändå sen.
 Iso 2 timmar in på slaget, han gick i strax över 4 timmar på slaget innan jag blåste in honom
 Första högen med skit jag hittade, hittade 4 platser med olika typ av skit och storlek och det låg verkligen i högar runt om, det verkar vara en kull, vilket gjorde de än mer anmärkningsvärt att han inte klev på nån
 Första sökrundan som fortsatte på nersidan bilen och upp till mig tillbaka där T i ordet traktorväg börjar på kartan, i mitten där hittade jag skiten ovan.
Skit som låg mitt inne i slaget, i mängder det också.

Man vill bara dit och prova igen, han gjorde strax över 3 mil idag på sök och slag och tänkte inte ge sig vilket var mycket bra. Men de är fan vi inte får jakt, nu har han svält upp i höger ögonlock på undersidan, har sköljt ur med ögondroppar, får avvakta å se hur de artar sig. Nu får han vila tills helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar