Välkommen

Här inne så berättar vi och delar med oss av vårat liv med Hamiltonstövaren SJCH NOJCH SUCH Topsygårdens Iso.
Vi delar med oss framförallt av våra jaktliga äventyr, men även av det vardagliga livet.
Du är välkommen att följa våra äventyr, och tveka inte att fråga om det är något du undrar över!


söndag 21 september 2014

Igår var vi ut för en sista bensträckare inför zonprovet

Släppte iso i härnösand på ett ställe där vi haft en hare som gått skapligt som jag hade planerat att försöka komma till skott på med, men som ofta så gick det inte som man tänkt, han for iväg och ganska snabbt såg jag han avancera snabbt på bergshällorna och släppte även några skall, for ner till havet till en väg, vände tillbaka förbi mig och vidare och började där driva riktigt, gick en bukt runt två berg och sen rakt ut på grannmarken där jag tappade kontakten.
Anade att de skulle bli kvar så tog bilen och fick åka ut på E4 och ner till motorbanan i Häggdånger, kom bara 800 m in på vägen då iso blinkar in på gps, tvärnitar och hoppar ur ch mycket riktigt driver han för fullt, lyckas springa ikapp honom och skrika av han på drevet.
Grannlaget som jagade älg hade haft drev runt omkrig sig och sett iso driva förbi, och det var med all säkerhet räv han drev. 5km från upptaget blev han kopplad...fy fan för dessa rävar.
Fick driva 1 1/5 tim ca så blev en lagom genomkörare.
u får han vila till Lördag då jag verkligen hoppas han får tag på hare, annars hoppas jag vi får en marathonlöpare som domare :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar